FANDOM

Tajemnica, piosenki to czternasty odcinek serialu Violetta.

OpisEdytuj

Tomas jest zaskoczony, że Violetta nie chce iść na przesłuchanie, i uważa, że to z jego powodu. Violetta mówi Tomasowi, że sama podjęła decyzję. Przed wyjściem, Tomas mówi Violetcie, że jak ona nie przyjdzie na przesłuchanie, to będzie tego żałować do końca życia. German mówi Jade, że to nie tak, jak ona myśli, i prosi ją, żeby dała mu czas na rozmowę z Violettą, a potem ustalą datę zaręczyn. Jade jest z tego bardzo zadowolona. Maxi jest załamany, że Laura go odrzuciła, ale Andres go pociesza. Violetta mówi Pablo, że nie pójdzie na przesłuchanie. Pablo pozwala Violetcie przemyśleć wszystko na spokojnie i porozmawiać z kimś, kto byłby w stanie jej doradzić. Tomas mówi Francesce, Camili i Maxiemu, że Violetta nie idzie na przesłuchanie. Na próbie Ludmiła jest zła na Leona, że wykorzystał w piosence inną aranżację, niż tę, którą Tomas zaproponował, przez co zespół nie może dojść do porozumienia. Mając dosyć tego, że Ludmiła woli wykorzystać to, co jest od Tomasa, bo jest w nim zakochana, Leon odchodzi z popularnej paczki, i Andres, który powtarza wszystko za Leonem, też. Violetta mówi Leonowi, że nie idzie na przesłuchanie. Widząc smutek u Violetty, Leon przytula ją i mówi, że będzie przy niej, gdyby czegoś potrzebowała. Violetta mówi Angie, że nie idzie na przesłuchanie, bo nie chce zranić ojca, który nie chce, by zajęła się tym, co jej mama. Angie mówi Violetcie, że jej tata przestanie się martwić, jak zobaczy, że ona jest szczęśliwa, i wtedy by chciał, żeby ona poszła na przesłuchanie, i nauka w Studiu i śpiewanie to jej marzenia, przeznaczenie i przyszłość. Violetta mówi Angie, że nie będzie szczęśliwa, marząc o czymś, co rani jej tatę. Francesca zauważa, że Tomas nie jest w humorze, i stwierdza, że powodem może być to, że Violetta nie idzie na przesłuchanie, albo to, że on już nigdy jej nie zobaczy. Francesca postanawia porozmawiać z Violettą. Gdy Violetta wraca do domu, zastaje tam Francescę, Camilę i Maxiego. Przyjaciele próbują przekonać Violettę, by zmieniła zdanie, ale ona pozostaje nieugięta. Francesca, Camila i Maxi grają Violetcie nową aranżację piosenki "En mi mundo" i dziewczyna za namową przyjaciół śpiewa piosenkę. W tej chwili German wraca do domu. Ramallo pomaga Violetcie ukryć jej przyjaciół przed jej ojcem. Ramallo mówi Violetcie, że jeśli ona zrobi to, co czuje, to jej ojciec w końcu to zaakceptuje. W "Resto Barze" Ludmiła znów podrywa Tomasa. Francesca powstrzymuje Ludmiłę, udając, że przez przypadek wylewa na nią sok. German i Jade są razem na zakupach. Gdy German idzie kupić sukienkę dla Jade, ona zostaje zatrzymana przez policję za to, że nie odpowiedziała na wezwania sądu. Matias uwalnia siostrę z aresztu. Widząc, że Francesca kompletnie zapomina o całym świecie, jak tylko widzi Tomasa, Camila radzi przyjaciółce, by w końcu wyznała mu, co czuje. Francesca, Camila i Maxi próbują jak najlepiej przygotować swoją piosenkę, żeby wypaść najlepiej, niż zespół Ludmiły. Patrząc, jak Ludmiła, Leon, Naty i Andres świetnie prezentują swoją wersję piosenki Tomasa - "Entre tu y yo", Francesca, Camila i Maxi wiedzą, że nie będą mieli z nimi szans. Pablo daje im jeden dzień na przygotowanie piosenki ze względu na koniec czasu. German zauważa na szyi Violetty wisiorek jej mamy. To, że German znowu zaprzeczył, że w domu jest schowane coś, co należało do Marii, wywołuje między nim a Violettą kolejną awanturę. Teraz German jest całkowicie przekonany, że to Angie dała Violetcie rzeczy ze strychu, i oskarża ją o wisiorek, po czym zwalnia ją z posady guwernantki. Violetta pyta się Angie, czy jej tata coś przed nią ukrywa, gdyż co chwila znikąd pojawiają się rzeczy jej mamy. Angie mówi Violetcie, że tylko z tatą ona musi o tym porozmawiać. Angie radzi Violetcie, żeby szła za swoim powołaniem i robiła, co tylko się da, by być szczęśliwą. Po tym, jak Angie wyszła, Violetta znajduje klucz na strych (Angie go podrzuciła). Gdy Jade i Matias wracają do domu, widzą, jak Angie stamtąd wychodzi z walizkami. Angie mówi Jade i Matiasowi, że mogą sobie pogratulować, bo ich plan poszedł lepiej, niż myśleli, i German ją wyrzucił. Tomas mówi Francesce, że Violetta nie chce go widzieć i że boli go to, iż myślał, że tak nie jest. Francesca mówi Tomasowi, że powinien znaleźć kogoś, kto sprawi, że on poczuje się dobrze, i potem zamierza go pocałować. Violetta otwiera kluczem drzwi na strych i wchodzi tam. Violetta znajduje na strychu wszystko, co należało do jej mamy. German wchodzi na strych, by sprawdzić, kto tam wszedł, i znajduje tam swoją córkę, która z żalem zadaje mu pytanie: "Dlaczego tak mnie okłamałeś?".